Jojo Moyes: Tu sam pred tobom

Me Before You

Moje razmatranje će biti nepovoljno. Naime, duboko sam razočarana porukom romana, porukom ove tragedije.

Will Traynor je imućan mladić, pun života, sklon avanturama. No glava mu je na mjestu. Tako jednoga kišnoga dana, odlazeći na posao, umjesto da ode na svom motoru, iz opreza odluči otići taksijem. Ovdje će se cijeli njegov život promijeniti, jer će stradati u naletu vozila i ostati će paraliziran od vrata nadolje. 

Nekoliko godina kasnije njegova će majka angažirati mladu, veselu Lou Clark kao njegovu njegovateljicu. Will je očajan, misli da više nema razloga da živi. Ispočetka će biti nepodnošljiv prema Lou, no ona će ostati jer je njezina obitelj u teškoj financijskoj situaciji. S vremenom će se ovo dvoje sprijateljiti...

Dosada, nikako da se natjeram da napišem nešto o ovom romanu. U početku mi se roman jako svidio. Podsjetio me na film koji sam lani pogledala, Nedodirljivi, snimljen je prema istinitoj priči.

Autoričin stil bio je dobar, ali nigdje nije pisalo da će se roman baviti eutanazijom. Nije bilo ni naznake, a ja se unaprijed nisam raspitala. Nisam imala niti razloga za to. A kad kažem baviti eutanazijom, nije da obrađuje tu problematiku, da će je razmatrati. Ne, smatram da je autorica dala svoje površno viđenje i samo to. Sve ostalo je palo u vodu. I dobar joj je trik. 

Stvarno, bio je to nezaboravan roman jer nikada neću zaboraviti da ne čitam ništa više od Jojo Moyes. Nemojte nasjesti kao što sam ja nasjela. Na koricama su bila obećanja o besramno romantičnoj priči i o rupčićima. Da, rupčići, ali ne zbog njihove priče, već za moj nos jer sam prehlađena! Besramno tragično! Baš sam se naljutila. Jojo Moyes goodbye. >:/

3 komentara:

  1. Upravo sam dovršila čitanje ove knjige i moje je mišljenje potpuno oprečno tvome. Doduše, voljela bih možda malo više detalja, što ti se točno nije svidjelo, što (ako išta) zamjeraš autoričinu stilu i slične pojedinosti? Ja namjeravam ovih dana obraditi priču na svom blogu, ali iz potpuno drugog kuta. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kao što sam navela, autoričin stil je bio jako dobar i moje zamjerke ne idu tome, već načinu na koji te mami da čitaš i čitaš, a na kraju te razočara svojom porukom. Dakle, poruka mi je bila problematična. Deprimirajuća i razočaravajuća.

      Izbriši
    2. Šaljem ti link na moj osvrt na ovu knjigu, veselilo bi me čuti tvoje mišljenje http://wornbook.blogspot.com/2014/02/tu-sam-pred-tobom.html

      Izbriši